Budapesti Corvinus Egyetem
2023-08-11 2024-01-30 16:56Budapesti Corvinus Egyetem
Budapesti Corvinus Egyetem
BCE
A Budapesti Corvinus Egyetemen Keresztény társadalmi tanítás a menedzsmentben című, szabadon választható tantárgy várja a hallgatókat, mely felvehető BA és MA szinteken is. A tantárgy keretében a hallgatók találkozhatnak mind KETEG, mind BCE oktatókkal is, és a félév során több témával ismerkedhetnek meg. Így kerülnek a tananyagba a következők:
Egyház társadalmi tanítása: A mintegy 13 pápai enciklika tanításának összefoglalása, témakörök (társadalom, gazdaság, politika stb.) szerint, és az enciklikák keletkezésének történelmi hátterei
Emberközpontú gazdaság: A főáramú közgazdaságtan alternatívájának tudományos levezetése, ahol az ember a gazdasági élet alapja és célja, nem pedig eszköze, a gazdasági rendet erkölcsi értékek alapozzák meg, s a profit nem cél, hanem eszköz, egy érték cél, ill. a közjó megvalósításának eléréséhez.
Szoliáletika: társadalmi, gazdasági etikai alapvetések megfogalmazása a keresztény tanítás tükrében, ütköztetve a főáram fogalmaival
Politológia, politikai filozófia: a politika kérdéseinek mélyebb, filozofikus tárgyalása, politikai irányzatok, felfogások ismertetése
Fenntartható fejlődés: A fenntarthatóság sokirányú (energetika, klíma, biodiverzitás stb.) körüljárása, keresztény szempontú tárgyalása, a ETT alapján, fókuszba helyezve a Laudato si enciklikát.
Vezetés szervezés: a tudományág alapjainak megtalálása az ETT-ban, keresztény szemléletű vezetési, szervezési modellek, motiváció elméletek, szubszidiaritás, team alapú vezetés. stb. tárgyalása
Felelős pénzügyek, emberi méltóság: az emberközpontú vállalkozás, cégvezetés pénzügyi vezetése, ahol pl. a szegények a cég érintettjei közé számítanak, s az emberi méltóság elvének gyakorlata a menedzsmentben, a cég egészében
Vállalkozástan: a keresztény, értékalapú vállalkozás ismérvei, ott, ahol „az üzlet több mint profit” A pénz sajátosságai, funkciója a főáramban és az emberközpontú gazdaságban
Felelős marketing: A marketing érték-alapra, keresztény elvek alapjára való helyezése, a közjó és valódi emberi kiteljesedés szolgálatába állítása, a fogyasztási kényszer kritikája, a marketing lehetséges kapcsolta a fenntarthatósággal.
Állampénzügyek: Államháztartástani, állami pénzgazdálkodási alapelvek és gyakorlatok, keresztény szempontból.