dr. Neulinger Ágnes
2023-11-15 2023-12-07 13:25dr. Neulinger Ágnes
Dr. Neulinger Ágnes
Tudományos fokozatok
2018 Habilitált doktori cím, Budapesti Corvinus Egyetem
2008 Ph.D. fokozat, Budapesti Corvinus Egyetem
Tanulmányok
2019 - 2020 Tanár-közgazdásztanár, mesterképzés, Budapesti Corvinus Egyetem
1995 - 2000 Közgazdász, Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem,
osztatlan képzés, marketing főszakirány
Munkatapasztalat
2023. okt – Senior piackutató, Inspira Research
2022. szept – 2023. okt. Szabadúszó egyetemi oktató, kutató, piackutató
2023. febr – 2023. jún. Oktató, Budapesti Gazdasági Egyetem, Marketing Tanszék
2022. szept – 2023. jún. Részállású kutató, Pécsi Tudományegyetem, Marketing és Turizmus Intézet
2018. márc – 2022. máj. Habilitált egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem
2013. júl – 2022. máj. Tanszékvezető, Budapesti Corvinus Egyetem,
Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék
2016. júl – 2019. dec. Szakfelelős, Kereskedelem és Marketing alapszak, Budapesti Corvinus Egyetem
2014. febr – 2015. okt. Programigazgató, International Study Programs, Budapesti Corvinus Egyetem
2012. márc – 2018. febr. Egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem
2009. jan – 2012. febr. Egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem,
Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék
2008. jan – 2008. dec. Tudományos munkatárs, Budapesti Corvinus Egyetem,
Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék
2006. ápr – 2007. dec. Senior Kutató, Ringier Kiadó
2004. júl – 2006. márc. Brand Insight Executive/ Consumer Research Executive, BAT Hungary
2003. szept – 2004. jún. Tanársegéd, BKÁE Marketing Tanszék
Díjak, elismerések
2022 Corvinus Research Excellence Award
2018 Corvinus Kiváló Mentor díj, Budapesti Corvinus Egyetem
2013 Publikációs Nívódíj, MTA Marketingtudományi Albizottság
2011 Az év oktatója kitüntetés, Budapesti Corvinus Egyetem
2010 Rektori kitüntető oklevél oktatói és kutatói munkáért, Budapesti Corvinus Egyetem
2007 Az év kutatója, a Ringier Kiadó díja
Tagságok
2018−2023 MTA Gazdálkodástudományi Bizottság választott tag
2021−2022 MTA Gazdálkodástudományi Bizottság alelnök, Marketingtudományi Albizottság elnök
2018−2020 MTA Gazdálkodástudományi Bizottság, titkár
2020 óta Magyar Akkreditációs Bizottság, szakértő
2015 óta Jel-Kép folyóirat szerkesztőbizottság, tag
2011−2014 BCE, Gazdálkodástudományi Kar, Kari Kutatási Bizottság tag
2010−2012 BCE Gazdálkodástudományi Kar, Kari Tanács tag
Válogatott publikációk
Neulinger, A., Kiss, G., & Veress, T. (2023). Urban Communities for Transition toward Sustainable Behavior in the Context of Authoritarianism: Analysis of Non-Profit Community-Based Organizations in Budapest, Hungary. Society & Natural Resources, 1-18.
Neulinger, A., Nagy, M. J., Petróczi, Z., Kiss, G., Veress, T., & Lazányi, O. (2023).
Hogyan támogathatja a közösség a fenntarthatóbb életmódot?
Egy részvételi kutatás tapasztalatai. Marketing & Menedzsment, 57(1), 15-24.
Veress, T., Kiss, G., & Neulinger, A. (2023). The roles of community‐based organizations in socializing sustainable behavior: Examining the urban case of Budapest, Hungary. Environmental Policy and Governance. https://doi.org/10.1002/eet.2069
Neulinger, Á., & Birtalan, I. L. (2021). Élelmiszer-igazságosság, avagy hogyan lehet igazságos az élelmiszerrendszer a termelőtől a fogyasztó asztaláig? Szociológiai Szemle, 31(2), 85-107.
Neulinger, A., Bársony, F., Gjorevska, N., Lazányi, O., Pataki, G., Takács, S., & Török, A. (2020). Engagement and subjective well‐being in alternative food networks: The case of Hungary. International Journal of Consumer Studies, 44(4), 306-315.